Thursday, May 31, 2012

Permata Hati

Sukar nak ungkap,sukar nak kata tp kene jgk trime
ye aku yg hadapinya sekarang
walau aku ada byk sokongan tp semudahnya aku yg laluinya

dulu sebelum berdua pernah aku berangan nak berapa permata hati ni
kini dah berdua rupanya permata itu bukan semudah yang disangka utk dimiliki

memang org sekeling terutama keluarga byk bagi dorongan
aku mmg degil dlm hal nk berubat ni
tp ia cukup perit utk aku tanggung ,
aku yg lalui,aku yg tempuhi , aku yg menanggung

mungkin belum rezeki lagi
semalam 31 Mei jam 2.33 pagi aku tersedar dr tido
merenung hubby yg baring disebelah,,dengkuran nya yg dulu sukar untuk aku trime kini irama paling merdu aku dengar
ia sebagai terapi sbb semua tu akan aku rindu if aku berjauhan dgn die

Md Saifulnizam, die layak utk bahagia, dia layak utk dpt permata itu, namun die ttp dgn aku walau kami xmilikinya lagi
bila airmata ini mengalir die ttp positive,,bahu dan dadanya tpt disandarkan airmata ni
die xpernah terpikir utk menjatuhkan aku
die pernah kata "kalau xde pun xpe la yang",, tp bagi aku itu yg aku xnk lalui


mungkin aku belum cukup kuat n tabah utk trime ini semua


atau mungkin ia sebagai ujian bagi mengingatkan n menginsafkan aku dari dosa2 yg lepas


YA ALLAH aku trime ujian MU ,,aku redha ,,aku pasrah
namun YA ALLAH aku hambaMU yg kerdil n khilaf,,
xmampu n xtertanggung lagi perasaan itu

mlm yg kulalui apabila tersedar penuh dgn deraian air mata
aku ingin dekatkan diriku dgn MU YA ALLAH

aku ingin mengadu n merayu pada MU

sampai satu tahap aku terpikir untuk lepaskan bahagiaku utk beri kebahagiaan pada org yg aku syg krn aku tau die selayaknya menerima bahagia itu

ada hikmah nye ini semua,,ia mengajar aku, ia menguatkan aku,,aku trime

mmg benar2 kosong tanpa terisi , mmg benar2 sunyi , mmg benar2 xsempurna lagi diri ini

 sengaja aku rapatkan diriku pada hubby time itu,, die tetap tersedar walau hanya dgn usikan kecil, cume die xnmpak airmata itu,,mgkin kerana die sendiri sedang mamai,,hihi,,chomel
'die tetap terus menyokong ku,,tetap kata die sayang kan aku, tetap pujuk aku utk tidur ,,dan die menyangka aku sekadar tersedar dari tidur yg biasa2 ,,tp sebenarnya aku sendiri mengalami mimpi yg aku xterungkap n terucap ,,

pagi menjelma kesayuan n kesyahduan itu tetp ada,,aku xmampu utk lihat mereka yg dah memilikinya,,aku akan rasa diri ni kecil walau sebenarnya aku besar

pandangan org, kata org, senyum sinis org, tuduhan org, aku trime jek la,,pekakkan telinga,,think positive
tp pernahkah mereka terfikir camne perasaan aku pulak?

aku bukan minta ini semua
aku bukan nk sgt berbadan besar atau nak sgt ada penyakit tp ini dah ada pada diriku
ye mmg korang bole kata apa shj tp aku yg lalui aku yg hadapi
namun itu luahan dalam diriku jek,,aku ttp iakan ape yg mereka tegur

"ye saya gemuk, ye saya blom ada rezki tu lagi
ye saya degil, ye sy dah cube tp xberhasil"

"TP MEREKA TAU TAK KAT DALAM HATI NI MACAM NK MELETUP"

sekadar luahan yang terpendam
MISTERI KAN ???

No comments:

Post a Comment